BDO – kompleksowa obsługa firm
Outsourcing BDO dla firm i pełna realizacja obowiązków sprawozdawczych
Kompleksowa obsługa BDO, KPO, KEO
Bezpośrednie wykonywanie obowiązków za klienta, pomoc, fachowe doradztwo. Dokumentacja, wnioski, sprawozdania, potwierdzenia.
Prowadzenie firm w gospodarce odpadami i ochronie środowiska w związku z BDO.
Rejestracja i aktualizacje wpisu w BDO
Oprócz rejestracji i aktualizacji wpisu w BDO, pomagamy w obsłudze wszystkich niezbędnych dokumentów, takich jak KPO czy KEO. Trzymamy rękę na pulsie w zakresie wymaganych obowiązków.
Stała obsługa BDO i monitorowanie zmian
Bieżąca pomoc telefoniczna / mailowa, szkolenia BDO – przesłanie ew. materiałów szkoleniowych, a jeśli zachodzi konieczność – przeprowadzenie szkolenia z interfejsu BDO w Państwa firmie – od 1 stycznia 2021 r. Karty Przekazania Odpadów są wystawiane wyłącznie przez BDO.
Składanie wniosków BDO po terminie (nowość)
Nie zdążyłeś złożyć wpisu do BDO w terminie? Pomożemy Ci. Aku-Tech zajmuje się także składaniem wniosków BDO po terminie i wyprowadzaniem zaległej sprawozdawczości. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć więcej.
Zleć obowiązki BDO profesjonalistom z AKU-TECH
– i miej to z głowy!
Koordynacja BDO przez ekspertów:
- wprowadzanie kart przekazania odpadów (KPO) do BDO w imieniu klienta
- weryfikacja wprowadzonych w karcie danych i zatwierdzenie KPO w imieniu klienta
- generowanie i wysyłanie kierowcom potwierdzeń wystawienia karty w systemie BDO w wygodnej
dla nich formie - uzgadnianie poprawnej masy i kodu odpadów wpisanych do KPO z odbiorcą docelowym
- wystawianie korekt wprowadzonych do BDO kart przekazania odpadów na podstawie ustaleń z
odbiorcą docelowym - uzgadnianie poprawnej masy i kodu odpadów wpisanych do KPO z dostawcą odpadów
- odrzucanie kart przekazania odpadów w przypadku zwrotów reklamacyjnych (np. w sytuacji
niezgodności towaru z zamówieniem) - odrzucanie kart przekazania odpadów w przypadku niezgodności kodu lub masy dostarczonego odpadu
- konsultacje z dostawcą odpadów w celu uzyskania poprawnie wystawionej korekty odrzuconej KPO
- potwierdzanie odbioru odpadów w imieniu klienta
- potwierdzanie transportu odpadów w imieniu klienta
- rozwiązywanie bieżących problemów i korygowanie błędów innych użytkowników (np. KPO
wystawione i przyjęte na błędną lokalizację, masy odpadów wpisane w kg zamiast Mg) - bieżące doradztwo w zakresie obowiązku wprowadzania informacji do systemu BDO (np. gdzie i w
jakiej formie należy wprowadzić daną operację do BDO, jakie dokumenty powinien posiadać
kierowca transportujący odpady w przypadku braku obowiązku wystawienia KPO)
Zarządzanie profilem firmy w BDO
- uzyskanie wpisu do rejestru BDO
- aktualizacje wpisu do BDO stosownie do zmian profilu działalności lub nowych wymagań prawnych
- prowadzenie ewidencji odpadów w systemie BDO
Prowadzenie ewidencji odpadów w systemie BDO
- założenie kart ewidencji odpadów (KEO) w systemie BDO
- wprowadzanie ilości odebranych odpadów do KEO na podstawie KPO, dokumentów ANEKS VII lub zakupu wewnętrznego
- wprowadzanie ilości wytworzonych odpadów do KEO
- wprowadzanie ilości przetworzonych odpadów do KEO
- wprowadzanie ilości przekazanych odpadów do KEO na podstawie KPO, dokumentów ANEKS VII lub przekazania osobom fizycznym
Zajmujemy się także wyprowadzaniem zaległej sparwozdawczości.
Dlaczego warto zlecić obsługę ekspertom od BDO z Aku-Tech?
Jest cały szereg korzyści ze zlecania outsourcingu BDO, które mogą być decydujące w wyborze rozwiązania kwestii BDO:
- kompleksowa obsługa BDO – brak zmartwień
- brak konieczności zatrudniania osobnych pracowników i przeprowadzania specjalistycznych szkoleń
- 10 lat doświadczenia w branży ochrony środowiska
- dziesiątki klientów, którzy zaufali już AKU-TECH i zdecydowali się na stała współpracę
- bieżące śledzenie wszystkich zmian w przepisach dotyczących BDO
- prowadzenie obsługi BDO dopasowanej do Państwa firmy
BDO dla sklepu internetowego
Prowadzisz sklep internetowy? Dobrze trafiłeś!
Kompleksowa obsługa BDO dla sklepu internetowego (i ecommerce)
Obowiązuje Cię wpis do BDO jeśli:
- sprzedajesz produkty w Internecie, które wysyłasz do klientów na terenie Polski
- importujesz produkty z zagranicy, które później wprowadzasz do obrotu w Polsce,
- produkujesz swoje wyroby lub produkty pod własną marką
- prowadzisz działalność usługową i w jej ramach oferujesz produkty sprowadzane z zagranicy
- importujesz ogólnie pojętą elektronikę
- importujesz inne wyroby posiadające opakowania
Przykłady opakowań objętych obowiązkiem BDO
- paczki, pudełka, foliopaki, koperty kurierskie,
- wszelkiego rodzaju wypełniacze styropianowe i inne,
- folia pakowna typu stretch,
- taśma klejąca,
- etykiety
lat doświadczenia w branży
Stałych klientów
Uzgodnionych dokumentacji
Dowiedz się więcej o obowiązkach związanych z BDO
(baza wiedzy BDO)
Wiedząc jaką popularnością cieszą się szkolenia BDO i żeby ułatwić naszym klientom zorientowanie się w gąszczu dosyć złożonych przepisów związanych z przygotowywaniem formularzy i wniosków dotyczących bazy danych odpodowych BDO, przygotowaliśmy autorską bazę wiedzy na temat BDO, w której poruszyliśmy kwestie wymogów i obowiązków nałożonych na przedsiębiorców, uwzględniając również specyfikę poszczególnych branż.
Od dwóch lat w Polsce (tj. od 24 stycznia 2018 roku) funkcjonuje elektroniczny rejestr BDO. Za jego opracowaniem i wdrożeniem w życie stoi Ministerstwo Środowiska. Od 1 stycznia 2020 roku możliwe jest składanie sprawozdań oraz dokonywanie wpisów do rejestru wyłącznie drogą internetową.
Obowiązek rejestracji w systemie BDO
Kogo dotyczy rejestr BDO? Zgodnie z przepisami istnieje pewna grupa przedsiębiorców, która że względu na specyfikę swojej działalności oraz rodzaj wytwarzanych w jej wyniku odpadów zobowiązana jest do dokonania wpisu do rejestru BDO.
Przykładowa lista podmiotów zobowiązanych do rejestracji w systemie bazy danych odpadowych BDO:
- gabinety dentystyczne,
- firmy zajmujące się pracami budowlanymi oraz remontowymi,
- sklepy spożywcze niezależnie od ich wielkości,
- sklepy internetowe
- przedsiębiorstwa związane z produkcją / dystrybucją baterii i akumulatorów,
- produkcja pojazdów,
- produkcja opakowań,
- produkcja sprzętu elektronicznego i elektrotechnicznego,
- działalność związaną z importem opakowań,
- działalność rolnicza, pod warunkiem że łączna powierzchnia gruntów wynosi co najmniej 75 ha,
- firma transportowe,
- warsztaty samochodowe,
- warsztaty rzemieślnicze,
- działalność w zakresie profesjonalnego odbioru i przetwarzania odpadów.
Oczywiście jednostek zobowiązanych do zgłoszenia się do rejestru BDO jest zdecydowanie więcej, te wymienione powyżej stanowią przykłady.
Jakich konsekwencji może spodziewać się firma nie przestrzegająca obowiązków związanych z BDO?
Rejestr BDO z punktu widzenia zgodnego z prawem zarządzania odpadami jest niezwykle ważny, dlatego też za brak rejestracji czy też działania niezgodne z zasadami tego systemu grożą dość poważne konsekwencje w niektórych przypadkach – omawiamy to poniżej.
W zależności od wykroczenia, kary przedstawiają się następująco:
– przedsiębiorca, który gospodaruje wytwarzanymi przez siebie odpadami w sposób inny niż został zgłoszony a formularzu rejestracyjnym do BDO musi liczyć się z wysoką kara grzywny, a nawet okresowym pozbawieniem wolności;
– prowadzenie działalności gospodarczej bez wpisu do rejestru (pomimo takiego obowiązku) w zależności od konkretnego przypadku zagrożone jest karą grzywny w wysokości od 5000 zł do nawet 1 000 000 zł;
– brak oznaczenia numeru wpisu do rejestru BDO na firmowej dokumentacji, która tego wymaga oznacza dla przedsiębiorstw karę w granicach 5 000 zł do 1 000 000 zł;
– podejmowanie transportu odpadów bez udokumentowanego wpisu do rejestru BDO to dla przedsiębiorcy kara pieniężną w granicach 2 000 zł – 20 000 zł.
Uwaga: jeżeli spóźniłeś się ze złożeniem formularza BDO lub aktualizacją dokumentów – odezwij się do nas, eskpertów – zajmujemy się także składaniem wniosków BDO po terminie oraz wyprowadzaniem zaległej sprawozdawczości.
Opłaty w BDO
Przedsiębiorcy powinni pamiętać o tym, że mogą zostać wpisani do rejestru odpadów BDO po poprawnie i kompletnie wypełnionym wniosku oraz wniesionej w konkretnych przypadkach opłacie rejestracyjnej. W przypadku mikroprzedsiebiorców wynosi ona 100 zł, w pozostałych przypadkach kwota ta wynosi 300 zł. Należy jednak zaznaczyć, że przedsiębiorca wpisany do krajowego systemu ekozarządzania i audytu (EMAS) jest zwolniony z konieczności wnoszenia opłaty rejestracyjnej. Wysokość opłaty rocznej jest taka sama jak wysokość opłaty rejestracyjnej.
Za mikroprzedsiębiorcę uznaje się osobę prowadzącą działalność gospodarczą która:
– rocznie zatrudnia mniej niż 10 osób,
– osiąga roczny obrót netto ze swojej działalności nie większy niż 2 000 000 złotych.
W każdym przypadku opłata roczna powinna trafić na konto urzędu marszałkowskiego odpowiedniego dla adresu siedziby firmy nie później niż do końca lutego za dany rok. Opłata roczna nie musi być uiszczana w roku, w którym przedsiębiorca opłacił stawkę rejestrową. Numerów kont niezbędnych do dokonania wpłaty należy szukać na stronach internetowych właściwych urzędów. Należy liczyć się z tym, że brak uiszczenia wymaganej opłaty rejestrowej (a w późniejszym okresie także opłaty rocznej) skutkuje odmową wpisu lub wykreśleniem z rejestru BDO. Opłacanie niezbędnych dla utrzymania pozycji w rejestrze kwot w odpowiednich ramach czasowych pozwoli przedsiębiorcom na uniknięcie problemów i wielu nieprzyjemnych sytuacji.
Baza wiedzy BDO
BDO – sklepy stacjonarne, internetowe oraz hurtownie
Sklep internetowy, a właściwie każdy przedsiębiorca, zajmujący się sprzedażą online, wprowadza do obrotu opakowania. Wszelkie czynności, takie jak wysyłanie paczki z własnego magazynu, hurtowni, czy import produktów do kraju wymusza na nim zrealizowanie pewnych...
Komu grożą sankcję finansowe za brak wpisu do BDO?
BDO jest to oficjalny skrót od „Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami”, która zobowiązuje wiele firm do wpisu do rejestru BDO. Ustawodawca, wprowadzając ten obowiązek, zastrzegł sobie możliwość nałożenia kary finansowej,...
BDO – rejestracja po terminie
Rejestr bdo - co to jest? BDO jest to Baza Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami. Celem stworzenia tego rejestru było wspieranie organów inspekcji środowiska. Taka baza danych pomaga też w lepszej kontroli tego, jakie i w jakiej ilości zostały...
Wprowadzanie na rynek produktów w opakowaniach
Prowadzisz sklep internetowy, zakład produkcyjny lub pizzerię? Dostarczasz towary, które owijasz folią stretch, pakujesz w kartony lub po prostu wkładasz do koperty? Jeżeli tak, to musisz zdawać sobie sprawę z tego, że zajmujesz się wprowadzaniem produktów w...
BDO – problemy i proste rozwiązanie
W przestrzeni publicznej funkcjonuje wiele różnych skrótowców, które straszą swoim brakiem jasności i przejrzystości. Mimo wszystko warto się z nimi zapoznać i oswoić, bo niekiedy takie braki mogą skutkować dotkliwymi konsekwencjami, również finansowymi. Brak...
BDO – kto MUSI się rejestrować?
Baza Danych Odpadowych nazywana też Bazą danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami od 1 stycznia 2020 r. powinna być prowadzona w formie elektronicznej. Z racji epidemii pozwolono na pewne odstępstwa od tej zasady i do końca 2020 roku niektórzy...